Test Novosti: „Daster“ za sve terene

P. ŽIVKOVIĆ

13. 05. 2014. u 21:15

Druga generacija sve popularnijeg terenca „Dačije“. Prethodna verzija prodata u 850.000 primeraka u 53 zemlje sveta

RUMUNSKA kompanija „Dačija“, pod okriljem francuskog giganta „Renoa“, nastavila je da pri izradi svojih vozila primenjuje oprobani, veoma uspešan recept - mnogo toga po (relativno) pristupačnoj ceni.

Naravno, ovo „relativno“ odnosi se na naše vozače, koji, s jednom od najnižih prosečnih plata u regionu, teško mogu i da maštaju o novom automobilu.

Ipak, podatak da je oko 2.000 „dastera“ prve generacije prodato u Srbiji, pokazuje da se za nešto što vredi ipak nađe novac.

Pri izradi „dastera“ druge generacije, u „Dačiji“ su u svoj recept dodali jedan zanimljiv „začin“. Naime, veliki broj od 850.000 vlasnika „dastera“ u 53 zemlje sveta anketiran je sa željom da se izjasne kakvog bi novog terenca voleli da voze i šta misle da bi trebalo promeniti na „dasteru“.

U „Dačiji“ s ponosom ističu da su uslišili većinu želja i da je najmanje „zahteva“ bilo u vezi s dizajnom.

Zato je nova generacija terenca s Karpata dobila nešto drugačiju prednju masku i izmenjene su svetlosne grupe napred i pozadi, i to je, u suštini, sve što je urađeno na „eksterijeru“.

Ali zato je unutrašnjost potpuno promenjena. Nova je instrument tabla koja je potpuno preoblikovana, uz obilje hromiranih detalja. Komande za električno otvaranje i zatvaranje prozora sada su u vratima, tu su i dodatna „kozmetička“ ogledala, krovno svetlo nazad, utičnice od 12 volti, četiri nova tipa presvlaka, pojačan naslon zadnje klupe, nova polica koja je ujedno i čvrsti pokrivač za prtljag.

Sada su tu i „kruz kontrola“, ograničavač brzine, senzori za vožnju unazad, merač spoljne temperature, novi multimedijalni sistem „medija NAV“, sa 18 cm dijagonalom „tač-skrin“ ekrana koji vam omogućava da koristite „blutut“, navigaciju, kao i da upravljate CD MP3 plejerom.

Pri tome, „daster“ nove generacije, s pogonom na sva četiri točka (jednostavan izbor modaliteta vožnje okretanjem dugmeta), spreman je i za najveće izazove „of-roud“ vožnje, u šta su novinari specijalizovanih redakcija iz Srbije mogli da se uvere na izuzetnom poligonu u Marselju (Francuska) i na stazama i bogazama oko Avale.

Daster“ raspolaže s novom generacijom efikasnih i štedljivih motora „Renoa“. Tu je „turbobenzinac“ „TCe 125“, provereni 1,6-litarski „benzinac“ sa 105 KS, ali i sjajni „dizelaši“ 1.5 DCi, sa 90 i 110 KS, od kojih smo mi jedan imali nedavno na testu.

Daster“ je kompaktan i lagan automobil za svoju veličinu, što mu omogućava veliku okretnost i pomaže u snalaženju na svim terenima, čemu, uz bolju vidljivost, doprinosi i povišen vozačev položaj.

Šestostepeni manuelni menjač ima kratak prvi stepen prenosa (5,79 km/č pri 1.000 o/min.) za vožnju po neravnom terenu, kretanje na uzbrdici ili pod opterećenjem i zadržavanje vozila na nizbrdici.

Udaljenost od podloge iznosi 21 cm i ima velike prelazne uglove (prilazni ugao 29,3, ugao uspona je 23, a odlazni ugao 34,9 stepeni). Konstrukcija mu omogućava da se uhvati u koštac sa svim uslovima na putevima ili terenu. S intuitivnim upravljanjem integralnim pogonom, sasvim sigurno se prilagođava svakoj situaciji.


ČINjENICE

DIMENZIJE

SPECIFIKACIJE

*Dužina: 4.315 mm

* Motor: 1.5 DCI

* Širina (ukupno): 2.000 mm

*Zapremina: 1.461 ccm

* Visina: 1.695 mm

* Snaga: 110 KS

* Masa: 1.205 kg

* Obrt. moment: 240

* Prtljažnik: 475 l

* Nm 0-100: 14,2 sek.

* Maks. brzina: 156 km/čas


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije